Brutale Aap - Reisverslag uit Lopburi, Thailand van Danielle Ramp - WaarBenJij.nu Brutale Aap - Reisverslag uit Lopburi, Thailand van Danielle Ramp - WaarBenJij.nu

Brutale Aap

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Danielle

07 Februari 2013 | Thailand, Lopburi

Een laatste berichtje uit Thailand! Morgen gaan we proberen Cambodja binnen te vallen, om daar de inwoners lastig te vallen met ons Hollandse enthousiasme. ;)

Onze laatste dagen hier waren perfect. We wilden dicht bij Bangkok blijven ivm de visumvluchtroute, dus besloten naar Ayutthaya te gaan. Een superleuk en schattig plaatsje waar het niet overloopt van chaotische toeristenmassa's. 's Avonds hadden we een leuk tentje gevonden waar 'The Legends' voor ons op gingen treden, wat een helden. We ontmoetten 2 Nederlandse meiden die net zo chaotisch, langdradig en sarcastisch als wij zijn, wat resulteerde in een supergezellige avond. We hebben dubbel gelegen om de Thai die ons probeerde te versieren met zn gesmak en geblaas, en hebben besloten om aan het einde van onze avond de 'partyseks' toch maar af te slaan..

Woensdag hebben we weer fietsen gehuurd en getourd door de stad. Heel veel tempels en ruïnes bezocht en genoten van het prachtige Ayutthaya!

Vanmorgen ging de wekker vroeg want we stonden 8 uur al op het station om de trein naar Lopburi te nemen. Hij had enigszins vertraging, maar na prima vermaak waren we kwart voor 10 onderweg naar de 'stad van de apen'. Na snel een kamer geregeld te hebben zijn we op culturele tour gegaan en hebben een grote ruïne en een museum bezocht. Toen we daar vandaan kwamen en aan het eind van de straat linksaf sloegen, begrepen we waar Lopburi zijn reputatie aan te danken had! Werkelijk waar ooooveral apen! Op de straat, in een boom, op het dak, in de elektriciteitskabels, op auto's.. Je kan geen kant op kijken zonder een aap te zien! We besloten het 'apenpark' in te gaan, dwz een ruïne waaromheen alle apen leven. Hier worden ze gevoerd om ze enigszins op hun plek te houden, zodat ze de stad niet overnemen, en zodat ze toeristen niet lastigvallen met het stelen van alles wat ook maar een beetje op eten lijkt.

Na zo'n 20 minuten lopen en foto's maken kwam de eerste brutale aap die ineens op mn rug sprong. Toen kwam de aap uit de mouw en kwamen zijn andere 2 vrienden ook even op me chillen. Ze waren gek op mn bananenoorbellen (cadeautje van Reismaat!) en ik vond het echt fantastisch! Terwijl Reismaat gillend foto's aan het maken was had ik de tijd van mn leven. Na een tijdje kregen we van een vrouwtje pinda's in onze handen gedrukt en konden we de aapjes voeren. Wát een unieke ervaring! Aapjes zijn echt net mensjes, hun motoriek en gedrag zijn zo gelijkwaardig. Sommigen waren verlegen, anderen heel gretig en jaloers - er was er zelfs een bij die mn hand probeerde open te peuteren toen ik de volgende pinda voor zn vriendje wilde bewaren. Ik heb de hele dag door aan Ils verteld hoe geweldig ik het vond, en nu ik 3 uur in mn bedje lig na een gezellig drankie raak ik er eigenlijk nóg niet over uitgepraat.. WAUW!

Morgen lange reis voor de boeg, dus de oogjes gaan nu toch langzaam dicht.. Lief Nederland, hou je Thai! X

  • 07 Februari 2013 - 21:16

    Dominique:

    Op dit moment ben ik echte rete jaloersss! Geniet er van aapje! xxxxxx

  • 07 Februari 2013 - 21:39

    Dieuw:

    Nou, laat ik ten eerste even zeggen dat ik apetrots op jullie ben!
    Goede reis en spreek jullie hopelijk gauw!

    Xxxx

  • 07 Februari 2013 - 22:04

    Caroline:

    He jonge Thaie,

    AAPplaus!!!!!!!! Quelle une histoire !!!!! 't Houdt niet op en er is nog zoveel te komen, je haalt echt 't onderste uit je rugzak, he meis!??!En dan nu op naar Cambodja, ga ervanuit dat je ook daar weer het nodige zal gaan beleven. Veilige overtocht, hou jullie koppies erbij and we'll keep in touch! ME LOVE YOU BOTH,

    Mama C

  • 07 Februari 2013 - 22:27

    Carolien:

    IIEEEUUUUWWWHHHH... Ik dacht te gaan lezen dat je het DOODENG VOND, want ik denk... DaanBanaan die bange . . . . erd (Ja, waar staan nou die 4 puntjes voor...???, dat laat ik aan je zelf over ;-)) die gaat nu schrijven hoe gillendgek ze van angst werd, maar joh... je blijft verrassend!
    Waren het dus vast niet van die "makaken", want die zien er toch wel skarry uit vind ik (zo zie ik op google)en als je er daar 3 van op je rug heb lig je volgens mij languit! maar het zal toch vast wel dus vind ik je absoluut geen BANGE ... hoor maar een SUPERSTOERE LIEV . . . !!! Top Daan! FOTOOOOSSSS!!!!

  • 07 Februari 2013 - 22:27

    Yvonne:

    Hoi girls
    Leuk dit apenverhaal! Jullie zien geweldig veel en hebben het geweldig naar het zin! Op naar het volgende avontuur! Veel plezier

  • 09 Februari 2013 - 14:58

    Annelies:

    Had al een berichtje op facebooek gezet. Schrok me rot toen ik dat las van die apen. Ik vind het rotbeesten. Ik ben is belaagd door ze in Bali. Ze proberen alles van je te pikken en pas op voor die tanden. Wees op je hoede! Liefs van je tante.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Lopburi

Danielle

Actief sinds 23 Okt. 2012
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 18125

Voorgaande reizen:

26 Februari 2013 - 28 April 2013

Australië, Nieuw-Zeeland

11 Januari 2013 - 26 Februari 2013

Thailand, Cambodja

Landen bezocht: