Cambodjavontuur - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Danielle Ramp - WaarBenJij.nu Cambodjavontuur - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Danielle Ramp - WaarBenJij.nu

Cambodjavontuur

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Danielle

22 Februari 2013 | Cambodja, Preah Seihanouk

Joehoeee! Een week Siem Reap en een week Phnom Penh stonden op de planning, dus dit berichtje komt uit.. Sihanoukville!

We hebben een leuke tijd gehad in Phnom Penh, veel gefeest en veel geslenterd langs de boulevard. We hebben (op aanraden van Sas) een massage gekregen bij Daughters of Cambodia, een massagesalon waar meisjes/vrouwen werken om weer een leven op te bouwen na hun leven in de seksindustrie. Ook hebben we ontzettend lekker gegeten bij Friends, een restaurant dat gerund wordt door voormalige straatkinderen (wederom dankzij Saskia, bedankt voor de tips!)

Het Lighthouse Orphanage stond ook op het programma. Ik hoopte dat we bij dit weeshuis een paar dagen vrijwilligerswerk konden doen, maar bij aankomst bleek dat dit eigenlijk niet echt nodig was. Ze hebben alles daar goed op de rails, de kamers zien er goed uit en hun Engels was ongeveer het beste Engels wat we tot nu toe uit een Aziaat hebben horen komen. We hebben daarom twee middagen doorgebracht met kletsen, spelen en zingen met de kinderen. Het was supergezellig en het eten wat we de tweede dag voor hen samen op de markt hebben gekocht werd zeer gewaardeerd. Met ingevlochten haren verlieten we Lighthouse en gingen opweg naar het National Museum om daar een Cambodjaans toneelstuk bij te wonen. Na wat cultuur was het weer tijd voor avontuur, en opweg naar de nachtclub ontstond het idee om de volgende ochtend naar het zuiden te gaan.

Zo gezegd, zo gedaan! Gisterochtend om half 8 hebben we tickets geboekt voor de bus van 8 uur.. Een half uur dus om Ils wakker te krijgen, alle spullen in onze backpacks te stampen en de rekening te betalen. In mn pyjama ben ik naar de pinautomaat gerend en hoppaaa de tuktuk in richting busstation. De busreis konden we nuttig gebruiken om bij te slapen, en 5 uur later stapten we uit in Sihanoukville! Lekker de hele dag gezwommen en op het strand gelegen, en 's avonds op het strand gegeten van de BBQ met een kokosnootje-wodka erbij.. THAT'S LIFE!

Partyzone hier ook even uitgetest, en dat zit ook wel snor. Missie voor vandaag: jetski's huren en taart kopen om mama's verjaardag te vieren :)

Dikke kus uit luilekkerland! X

• 22 Februari 2013 - 10:19

Dieuwertje Walch:

Gefeliciteerd met je mama! Goed te lezen dat jullie vooral lekker blijven doordenderen, zowel letterlijk als figuurlijk :P
    Ik zie er erg naar uit je volgende week weer te zien :) veel plezier nog en tot dan!
    Xxxxx en knuffel voor Ils

• 22 Februari 2013 - 10:36

Paulien:

Heerlijke verhalen, en geniet er nog maar even van Daan, want straks down under wordt je aan het werk gezet als ik Dieuw moet geloven... bungy jumpen, zwemmen met haaien, bergbeklimmen, schapen scheren, paardrijden, skydiven..... Ik klets maar wat schatten, ik hoop dat jullie je hele leven van deze periode kunnen nagenieten en Daan, ik wens je alvast een goede reis naar Dieuw en Ilse, succes in je eentje de laatste weken !!!

• 22 Februari 2013 - 23:07

Annelies:

Het feesten gaat maat door.......en is er geen feestje dan maak je er wel een. Gefeliciteerd met je moeder/mijn zusje. Knuffel voor jou.xx