Knol op hol - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Danielle Ramp - WaarBenJij.nu Knol op hol - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Danielle Ramp - WaarBenJij.nu

Knol op hol

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Danielle

20 April 2013 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Hello my loves,

Ik heb nog geen 24 uur geleden mn laatste verslagje geupload, maar ik voel iets te veel passie om te wachten met dit ellendige verhaal te droppen.

De jaloersmakende gletsjertour ging tot onze zeer grote spijt niet door.. Het waaide te hard vandaag om de helikopter de lucht in te sturen, dus alle tochten werden gecanceld. Balen! Maar niet getreurd, we hadden al snel een plan B ontwikkeld om onze dag op te vullen.

Eerst zijn we met de shuttlebus richting de gletsjers gegaan om daar onder aan de berg rond te wandelen en vervolgens weer terug naar het hostel te lopen. Vanaf daar werden we opgehaald door een vriendelijke vrouw die ons naar de stallen bracht. Pardon? Stallen? Stallen als in paardenstallen? Ja lieve lezers, deze paardenvriend heeft uit ellende maar 'ja' gezegd tegen het verzoek van Dieuwertje Walch om vandaag te gaan paardrijden. "Geen zorgen, zo erg kan het niet zijn, je kan het vast wel, komt allemaal goed." Jaja, droom lekker verder.

Ik weet niet wat ze deze paarden in Nieuw-Zeeland voeren, maar ze leken wel even groot als die olifanten in Thailand. Kolere. We waren met zn zevenen, twee begeleiders, drie chinezen, Dieuw en ik. Hoe groot is de kans, met DRIE CHINEZEN, dat IK de kneus van de groep word? Blijkbaar groot genoeg, want ik zat nog maar net met mn hol op die knol, of die knol sloeg op hol! Een goed begin is het halve werk. Vanaf dat moment kon onze begeleider niet stoppen met lachen als ie mijn kant op keek, jottum. Ik zou toch zeggen dat hij wel vaker gillende mensen ziet die niets anders dan "HOW TO STOP THIS THING?!" uit kunnen brengen..

Mijn viervoeter heette Apache, wat een of andere helikopter schijnt te zijn. Kennen jullie dat spelletje met die helikopter, dat je al die obstakels moet ontwijken? Je laat je helikoptertje een beetje chillen en als het nodig is pomp je er wat gas in zodat ie opstijgt. Nouja, mijn paard dacht dus dat ie zo'n helikopter was.

Hij liep net even wat slomer dan de rest van de groep, zodat hij, wanneer er genoeg ruimte gecreëerd was, even een sprintje kon trekken om iedereen in te halen. SCHIJT irritant. Rampje op een rustige knol ziet er al lomp uit, Rampje op een rennende knol is als een stuiterbal op een trilplaat. Je kan me 1x vertellen hoe ik met dat gestuiter om moet omgaan, je kan het me 10x vertellen, voor mijn part/paard ga je nog veel langer door, maar begrijpen is iets anders dan doen.. Meneer de begeleider bleef maar lachend achterom kijken, maar man kijk jij eens even lekker voor je met je rode baard! Baard rijmt op paard, dus daarin was hij al in het voordeel, toon een beetje begrip voor deze baardloze stumper okee?

Om het verhaal compleet te maken was het nog harder gaan waaien, waardoor de paarden steeds schrokken van alle bewegende takken. Wat een topervaring, ik kan niet wachten op de volgende rit! Uch.

Één ding moet ik mn edeldier wel nageven, hij ging behoorlijk behendig met alle stenen en boomstammen op de weg om. Als ik een paard zou zijn zou ik allevier de kansen benutten om met mn voeten over alles te struikelen. Petje af, Apache! Maar doe mij de volgende keer maar gewoon een ezel.

Tot snel, rakkers! Het is tijd voor pasta! X

  • 20 April 2013 - 08:59

    Saskia:

    Spierpijn?

  • 20 April 2013 - 10:31

    Dominique:

    Hahahahahah Daan ik lach me rot! Geweldig!!

  • 20 April 2013 - 10:37

    Caroline:

    Ik dacht net, zal het gauw aan Do laten weten die aan het werk is, maar zo te zien aan haar reactie heeft ze 'm al gelezen tussen alle hikken en lachstuipen door.........Daantje, ik ben ZO trots op je!!!! Ook DIT heb je toch maar weer mooi gedaan en ws Dieuwie de dag van haar leven bezorgd, wat moet DAT hilarisch geweest zijn om te zien,en wat barst je toch van een overheerlijke zelfspot!!!!!Wat een edele eigenschap!!!!!!!ME LOVE YOU!!!!

    mama <3 <3 <3 <3

  • 20 April 2013 - 13:00

    Aschrach:

    Ik trots zain op jauw! Wai beshtanezen niet koenen raiden op paart, mahr jai tegendel bewaist hebben!

  • 20 April 2013 - 13:07

    Daan:

    Raiden sou iek niet ekt wielen noemen, mar op geseten iek heb wel! :)
    En ik doe niet aan spierpijn, dat is voor échte rijders!

  • 20 April 2013 - 22:53

    Annelies:

    Pfffff, gelukkig kom je heelhuids thuis! Wat een stomme knol en die man met baard is een stomme trol. Dat rijmt ook. Nou geen gekke dingen meer doen hoor!. Liefs van mij.

  • 21 April 2013 - 07:05

    Daan:

    Hoi tante, telt bungeejumpen als een gek ding..? Dat staat overmorgen op het programma! Liefs

  • 23 April 2013 - 08:56

    Jitte:

    Hahahahahahahahahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 23 Okt. 2012
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 18124

Voorgaande reizen:

26 Februari 2013 - 28 April 2013

Australië, Nieuw-Zeeland

11 Januari 2013 - 26 Februari 2013

Thailand, Cambodja

Landen bezocht: