Kiwi I - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Danielle Ramp - WaarBenJij.nu Kiwi I - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Danielle Ramp - WaarBenJij.nu

Kiwi I

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Danielle

12 April 2013 | Nieuw Zeeland, Taupo

9-4 Auckland > Hot Water Beach
9 april was de legendarische dag dat onze Funky Chicken Tour van start ging. We vertrokken vanuit Auckland naar Hot Water Beach en maakten kennis met onze zeer prettig gestoorde buschauffeuse Lauren. Het was een mooie rit door het prachtige Nieuw-Zeeland, alhoewel mn reismaatje wegens haar slaapgebrek vooral de binnenkant van haar ogen heeft bekeken. No worries, nog genoeg tijd om dat in te halen! Nadat we bij aankomst gesetteld waren schoten we in onze bikini en gingen op weg naar het strand; tijd voor een kayaktour! We hadden perfect weer om te kayakken, een aangename temperatuur en een strakke lucht, heerlijk! Hoogtepunten waren de chocolademelkstop op het strand en de zeehonden (!!) die we onderweg tegenkwamen. 's Avonds genoten we van wat Fish 'n Chips en om half 11 vertrokken we opnieuw naar het strand. Hot Water Beach heet namelijk niet voor niets zo: Er is een stuk in de zee waar een heetwaterbron vlak onder het zand zit, en als het eb is kun je daar je eigen badje graven! Ik ben blij dat we er met een groep heen waren gelopen want het was pikkedonker en we waren uiteraard weer helemaal verkeerd gelopen. Eenmaal op het strand was de heetwaterplek snel gespot en MAN dat was écht heet! Het moet er vast hilarisch uit hebben gezien, al die mensen in een cirkeltje in de zee, op en neer hoppend tegen de hitte. Het wilde maar niet eb worden dus na anderhalf uur besloten we om maar weer terug te lopen en ons heerlijke bedje in te duiken.

10-4 Hot Water Beach > Waitomo
De 10e vertrokken we best vroeg, want we hadden een middagprogramma te halen. In Waitomo zijn namelijk een paar grote ondergrondse grottenstelsels! De stoerdere (en rijkere..) Dieuw besloot voor de extreme variant te gaan, inclusief het abseilen, tokkelen, waterval beklimmen en door de grotten tuben, ik hield het op alleen het laatste onderdeel. Een beetje op een zwemband door een grot dobberen, kijken naar alle glimwormen op het 'plafond', cocktailtje erbij.. Ja ik zag het al helemaal voor me! Het dobbergedeelte duurde echter maar 5 minuten, verder was het gewoon keihard peddelen om 65 meter onder de grond warm te blijven (en vooruit te komen) en hele stukken lopen en klimmen door de grot. Die cocktail zat er natuurlijk al helemaal niet in.. Je ziet echt vrij weinig, dus als je niet wil omvallen moet je behoorlijk behendig met die grot omgaan. Een pittige klus dus voor mensen die moeite hebben met hun balans. Gelukkig had ik daar geen last van, want ik heb helemaal geen balans, niks om moeite mee te hebben dus! Aardig wat plonsjes en struikelpartijen verder ben ik uiteindelijk de grot weer uitgekomen en ik heb het ontzettend naar mn zin gehad! Een verrukkelijke pizza en een heerlijk drankje hadden we 's avonds zeker wel verdiend!

11-4 Waitomo > Rotorua
Na ons grottenavontuur mochten we lekker uitslapen, want we hoefden pas om 10 uur in de bus te zitten. Deze rit was zonder tussenstops, want zekere personen moesten op tijd zijn om in Rotorua de Hobbit-tour te halen; Dieuw was daar één van! Ik heb me ondertussen vermaakt door samen met een Duits meisje in de stad te verdwalen, wat ons behoorlijk goed afging. Na een duik in het verwarmde zwembad was het tijd om ons op te frissen voor onze ontmoeting met de Maori's, de (voormalige) bevolking van Nieuw-Zeeland. Ik weet niet zo heel goed wat ik van deze tour vond, omdat ik gewoon niet weet of het échte Maori's waren. De Maori-taal wordt nog steeds door vele mensen gesproken, dus dat is levend gebleven, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de mensen die we vanavond hebben ontmoet écht leven zoals ze ons lieten zien. Voor hetzelfde geld trekken ze na afloop gewoon hun spijkerbroek aan, rijden in hun sportautootje naar huis en gaan morgen naar hun tweede baan bij een kantoortje ergens in de buurt.. Nogmaals; ik weet het niet zo goed. Doch hebben we wel een hele leuke avond gehad! We kregen eerst een welkomsritueel en daarna een rondleiding door het 'dorpje'. Bij ieder hutje werd een gebruik uitgelegd of een activiteit voorgedaan/met ons gedaan. Vervolgens gaven ze ons een muzikale show, wat voor mij absoluut het beste onderdeel van de avond was! Het was echt prachtig om naar te kijken en te luisteren en er hing een hele bijzondere sfeer omheen. We hebben het net teruggeluisterd en dan klinkt het echter net als de geluiden die ik produceer als ik stampend mn backpack in probeer te pakken.. Duidelijk iets waar je écht bij hebt moeten zijn dus! Na afloop kregen we een overheerlijke maaltijd voorgeschoteld, het absolute backpackerswalhalla; een lopend buffet. We konden eten wat we wilden en al het eten was op traditionele manier klaargemaakt, namelijk door een gat te graven in de grond, daar hete stenen in te gooien en vervolgens het eten erbij; jammie! Tonnetje rond werden we stuk voor stuk de bus weer ingerold en terug naar ons hostel gebracht.

12-4 Rotorua > Taupo
Half 9 verlieten we de Stad der Rotte Eieren Geur, op weg naar Taupo! Onderweg stopten we bij een park waar we geisers en hete pruttelende modderpoelen konden bewonderen. De tour werd gegeven door een Maori en we hebben onze eerste kiwi gezien! Terug in de bus waren we binnen no time in Taupo, waar we 2 nachtjes te spenderen hebben. Samen met twee busgenootjes naar het strand geweest en 's avonds met drie kamergenootjes naar een Indiaas restaurant, hele gezellige avond gehad! Op dit moment entertaint Dieuw de rest van de kamer met een banaan, gewoon even ter informatie. Oh en Dieuw's nieuwe nickname; "The Weird". Awesomeeee.

Genoeg avonturen voor de boeg, ik hou jullie op de hoogte! X

  • 13 April 2013 - 02:03

    Caroline:

    Lieffieieieieieie!!!!!!!

    Wat een heerlijk uitgebreide verslaglegging weer......beter begrijpbaar als via Skype :( ZO fijn dat je het weer op deze manier doet, geen wazigheden, alleen maar feitelijke duidelijkheden, compleet in balans met de nodige zelfspot en humor, waar je van overstroomt!!!!!
    Geniet van al het water en de zon en de activiteiten en alles en nog veel meer en ik lees het wel weer!!!

    Dikke kus van je mammie <3

  • 13 April 2013 - 15:18

    Saskia:

    'vind ik leuk'

  • 13 April 2013 - 16:28

    Paulien:

    Hey Daan, jouw verhalen zouden zonder moeite verfilmd kunnen worden met een trits aan Oscars tot gevolg !! Dank maar weer !
    XXXXXX Lien

  • 20 April 2013 - 22:58

    Annelies:

    Nog beter: we maken er een heus boek van! xxxjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 23 Okt. 2012
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 18156

Voorgaande reizen:

26 Februari 2013 - 28 April 2013

Australië, Nieuw-Zeeland

11 Januari 2013 - 26 Februari 2013

Thailand, Cambodja

Landen bezocht: