#13 - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Danielle Ramp - WaarBenJij.nu #13 - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Danielle Ramp - WaarBenJij.nu

#13

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Danielle

10 April 2013 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

1) IK LEEF NOG! Ik heb het skydiven overleefd, en Dieuw met al dr ervaring uiteraard ook. Het was echt waanzinnig ongelofelijk fantastisch gaaf om te doen, echt, wauw! Eventjes uit een vliegtuig springen van 4.5 km hoogte en naar beneden suizen met 200 km/h, we hebben het mooi maar even geflikt! Ik moet eerlijk zeggen dat ik zó onder de indruk was, dat ik vrij weinig heb opgeslagen van de hele rit. Het voornaamste wat ik ervan meekreeg waren mn wangen die alle kanten op leken te gaan, ik had het gevoel alsof mn gezicht telkens een meter achter wilde blijven op de rest van mn lichaam. En als ik het foto-/videomateriaal mag geloven heb ik dit niet helemaal verkeerd ingeschat..

2) De tweede van de bende van ellende komt vandaag weer terug in het land van afkomst! Het zal groot feest zijn in Huize de Horde (maar wanneer is het dat eigenlijk niet??) want Reismaat zal haar eerste stapjes op Hollandse bodem binnen een paar uur zetten.. Welcome home honey!

3) We hebben van de grote steden in Australië aan drie ervan een bezoekje gebracht; Brisbane, Melbourne en Sydney. Als ik mijn mening door mag koppen naar lezers die ook een bezoekje aan Australië op het programma hebben staan (en ik weet dat die lezers er zijn!) dan raad ik het volgende aan: Sydney moet je gewoon gezien hebben, maar Melbourne vond ik persoonlijk een nóg leukere stad. Brisbane was oké, maar er was niet zo veel sfeer. Daarvoor schijn je aan de rand van de stad te moeten zijn, maar die tip kregen wij pas na afloop.. Dus bij deze; doe er wat mee!

4) Tot nu toe gaat het met het Engels allemaal best goed! We hebben zelfs al wat Australische begrippen opgepikt en het valt me allemaal 100% mee hoe goed we onszelf verstaanbaar kunnen maken. De grootste problemen ondervind ik wanneer ik over mn (oude) werk en mn huisdieren vertel, want mensen zien altijd voor zich dat ik eenden uitlaat. Ik moet blijkbaar iets duidelijker het verschil tussen 'dog' en 'duck' laten horen, maar eigenlijk geniet ik stiekem ook wel van die verwarde gezichtjes..

5) The Opere House bestaat. Je weet wel, hét symbool van Sydney/Australië. Hij bestaat echt! Je ziet er zoveel plaatjes/tekeningen/beeldjes/speelgoed van dat je haast vergeet dat het op een echt gebouw gebaseerd is, en dan loop je door Sydney en staat ie ineens BOEM voor je neus! Erg indrukwekkend.

6) Ik ga nog een keer terug naar Australië, niet alleen omdat het zo'n mooi land is en omdat ik mn familie nog een keer wil zien, maar vooral omdat ik één punt van mijn to-do-list niet heb kunnen doen; Een schaap scheren! Man man man, ik baal enorm dat we blijkbaar na het SchaapScheerSeizoen zijn gekomen, dus ik ga over een paar jaartjes nog maar een poging wagen!

7) Ik zal jullie trouwens even met jullie hoofd uit de wolken halen en jullie de keiharde waarheid vertellen; je kan niet op wolken liggen. Die zachte donzige witte wolken waar je zo heerlijk in zou kunnen slapen, dat is gewoon bedrog. Ik heb ze recht in de ogen gekeken en viel er gewoon dwars doorheen, niks lekker liggen, gewoon keihard vallen, dat is de realiteit. Maar ooooh wat was het gaaf..

8)"Ladies and gentlemen, this is your captain speaking.."
Geloof het of niet, maar ik heb deze zin nog nooit zo vaak binnen 3 maanden tijd gehoord! Inmiddels heb ik er al 8 vluchten op zitten (9 als je het Skydiven meetelt!) en we hebben er nog 5 voor de boeg voordat we weer op het vertrouwde Schiphol arriveren.

9) Ooit wel eens van een TimTam gehoord? Dit zijn superlekkere verslavende helemaal niet goed voor je maar o zo hemelse chocoladekoekjes. Er is zelfs een Australische regel; je mag er nooit maar ééntje nemen (of heb ik dat zelf verzonnen?) Het verradelijke van deze krengen; je denkt dat er 10 in een pak zitten, maar als je je planning volgt blijken het er ineens 9 te zijn.. Of heb ik niet goed geteld? Nog maar een pak om mn telvermogen te testen dan maar..

10) Ik heb inmiddels de stempel van het vierde land in mn paspoort staan; Nieuw-Zeeland! Deze staat mooi in het rijtje van Thailand, Cambodja en Australië. Voor de mensen die liever iets concretere informatie ontvangen; we hebben Australië succesvol verlaten (no worries met de douane, alleen een hond die aan mn tas bleef snuffelen, "even terugkomen mevrouwtje!" Toen ik vertelde dat daar de dag ervoor appels, bananen en druiven in zaten, mochten we doorlopen. Juist.) En nu het concrete gedeelte van dit boeiende verhaal; we zitten dus in Nieuw-Zeeland nu.

11) Ons MacDonalds Menu, ookwel de Funky Chicken genaamd, is inmiddels van start gegaan: De bustour die ons door beide eilanden van Nieuw-Zeeland gaat racen. Maandagavond kwamen we aan in Auckland, dinsdagochtend vertrokken we alweer om naar Hot Water Beach te gaan (klinkt dit niet als een verrukkelijke plek?) Guess what? DAT WAS HET OOK! Vandaag doorgereden naar Waitomo, en morgen naar Rotorua (Jaja, ze zijn erg creatief geweest met plaatsnamen verzinnen.) Deze paar dagen zijn een blog opzich waard dus die houden jullie tegoed!

12) We zitten in Nieuw-Zeeland, oftewel 12 uur tijdsverschil, oftewel DE ANDERE KANT VAN DE WERELD! Awesome toch? Klein addertje onder het o zo groene en mooie gras; dankzij jullie zomertijd en onze wintertijd is het tijdsverschil momenteel 10 uur.. Maar; WE ZITTEN NOG STEEDS AAN DE ANDERE KANT VAN DE WERELD!

13) Mijn 13e week op reis is inmiddels in volle toeren! Time flies when you're having fun! Vandaar dit enigszins andere verslag dan normaal, 13 weken, 13 feiten (met daaromheen de gebruikelijke lulkoek) Nog 18 dagen en we zijn er weer! Aan de ene kant baal ik enorm dat we maar zo weinig tijd in Nieuw-Zeeland hebben, als ik de folders mag geloven kunnen we hier nog gerust een half jaar blijven zonder ons te vervelen. Ik geloof dat ook best, mn bankrekening heeft daar echter minder vertrouwen in.. Dán maar naar huis, en om eerlijk te zijn vind ik dat ook een HEERLIJK vooruitzicht! Tot snel, is goed, okeee, oejoeej, laterrrr! X

  • 10 April 2013 - 06:44

    Jollie:

    Veel plezier! Klinkt allemaal geweldig! Nieuw zeeland is prachtig zo hebben mijn ouders verteld!

  • 10 April 2013 - 07:23

    Dominique:

    Zullen we hier in Nederland straks maar goed gaan oefenen op het schaapscheerdersfeest? Dan kom je over een paar jaartjes terug naar Australië en ben je de beste schaapscheerder doe er bestaan heeft! haha. Weer een geweldig bloggie sisterrr! Ziie je over drie weekjes!!

    oejoeeeej! :) xxxx

  • 10 April 2013 - 10:05

    Saskia:

    Yo!

  • 10 April 2013 - 11:05

    REBECCA RABOELA:

    OEEEEJOEEEEEEJ

  • 10 April 2013 - 16:01

    Stel:

    Ik krijg een heel apart gevoel van binnen..! <3

    ALMOST REUNITED!!!

  • 10 April 2013 - 19:37

    Oompje:

    geweldig. ik heb dit verhaal op de telefoon van kees op de verjaardag van opa aan opa en oma voor zitten klezen. omas gebid vliel er nog net niet zo gelachen heeft ze. lekker ding. have fun en culater
    kus oma.opa. a+k en oompje

  • 11 April 2013 - 00:12

    Carolien:

    Hey lady's,
    Nou, we hebben een "feestje" gehad hoor. We hebben vanmorgen in polonaise door de kamer gelopen op de maat van dat heerlijke IKEA-liedje "Home is where I wanna be"!!!
    Genieten jullie nog maar even lekker door daar, dan genieten wij hier door van ons meissie!!
    Toedels!!! en Toedeliedokie!!!

  • 12 April 2013 - 14:09

    Caroline:

    He allerliefste oudste dochter,

    4444e kijker :) Op naar de 5000!!!!!!!! Meiske toch, wat een facts allemaal.....'t is zowat niet te geloven, maar allemaal zowaar (met daaromheen de gebruikelijke lulkoek) ;) Love the way you/re writing!
    Afgelopen woensdag heerlijk weer tijger 2 in m'n armen kunnen sluiten, was bijzonder en nat ( van het vloeien der........) (uiteraard)....lang leve de zakdoekjes!
    Ik ben niet aan het aftellen om jou weer in m'n armen te kunnen sluiten, maar het duurt nog MAAR 2 weken en 2 dagen voordat het kan <3
    En WAT een prachtig eiland is vooralsnog Noord-Nieuw-Zeeland,can't wait to see more pictures!!
    Blijvende tip die ik je je hele reis al meegeef: GENIET, GENIET, GENIET!!!!!!!!!(Maar daar ben je extreem goed in, he?!) ME LOVE YOU, kan nu gaan zeggen: CU soon <3

    kus mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 23 Okt. 2012
Verslag gelezen: 555
Totaal aantal bezoekers 18163

Voorgaande reizen:

26 Februari 2013 - 28 April 2013

Australië, Nieuw-Zeeland

11 Januari 2013 - 26 Februari 2013

Thailand, Cambodja

Landen bezocht: