Goodbye my asia.. Goodbye my friend! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Danielle Ramp - WaarBenJij.nu Goodbye my asia.. Goodbye my friend! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Danielle Ramp - WaarBenJij.nu

Goodbye my asia.. Goodbye my friend!

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Danielle

26 Februari 2013 | Taiwan, Taipei

Lieve allemaal,

Laat ik dit bericht beginnen met goed nieuws: Ik ben veilig geland in Taipei! Het was een korte en relaxte vlucht, en ik heb helemaal zelf de weg kunnen vinden richting het goede vliegtuig - ik ben nu al een wijzer mens geworden blijkt maar weer.. :)

Ander goed nieuws: Onze jetski ervaring was echt de bom. ECHT de bom! We hebben onze laatste nacht in Cambodja tot een flink feessie omgebouwd, met als kers op de zandtaart een heerlijke frisse duik bij zonsopgang. Na wat gespetter en gekletter hebben we ons bedje opgezocht en nog even 2 uurtjes geslapen voordat we moesten uitchecken. De rest van de dag doorgebracht op het strand, inclusief een niet-normaal-mega-awesome ritje op een supersnelle jetski: bembemkaboemm over die golven, waaammm van de ene naar de andere kant sjoeef een bocht; jaaaaja ik stuiter nog steeds van enthousiasme!

Dat was eigenlijk het goeie nieuws, daarna hadden we een busreis van 22 uur terug naar Thailand waarin ik hondsberoerd ben geworden. De enige personen die de details zouden kunnen waarderen zijn waarschijnlijk mn vader en Michelle, dus ik zal de rest van jullie lezers al het Chinese Vuurwerk besparen. Eenmaal aangekomen in Bangkok hebben we een relaxed avondje op Khao San Road gehouden en de dag erna Bangkok doorgecrosst om nog wat laatste shoppings te doen. We hebben ons laatste nachtje doorgebracht in het hostel waar we ook onze eerste nacht sliepen, New Road Guesthouse.

Het voelde goed om weer even terug te zijn, en het werd daar echt duidelijk hoe erg we al 'gegroeid' zijn. Toen we daar aankwamen konden we niet met het geld omgaan, we konden nergens wc-papier vinden en hadden geen idee waar die spuit voor was, we kregen onze deur niet op slot, we stonden minstens 10 minuten te wachten om over te steken, we dachten dat we de taxi's niet konden vertrouwen, we durfden niet te ver van ons hostel vandaan te gaan, we hadden nog nooit van een seven eleven gehoord, we liepen constant met onze flightbag om onze backpack (klote voor je rug!) en hadden het idee dat we volledig afhankelijk waren van onze touristinformationguy Bart. Inmiddels mogen we onszelf denk ik wel een beetje ervaren reizigers noemen en hebben we het volgens mij niet onaardig gedaan! Het kostte me vanmorgen dan ook minder moeite dan verwacht om Ils achter te laten - die redt zich wel!!

Taipei inmiddels bereikt en ik kan met trots vertellen dat ik mn eerste maaltijd sinds 3 dagen langer dan een uur heb binnengehouden - door mn maagje was ik een beetje op gaan zien tegen de lange reis van vanavond, maar ik heb nu al meer hoop dat het allemaal goed gaat komen. Morgenochtend 11 uur (Australische tijd) land ik op Sydney en gaat deel II van mn reis van start: AUSTRALIA HERE I COME!

Well mates, check you laterrrrr! X

  • 26 Februari 2013 - 11:56

    Carolien:

    Lieve, lieve Daan... Wat ben ik supertrots op jullie en superblij dat het zo goed gaat! Meis, daar gaat ie! Een hele fijne en minstens net zo geweldige tijd gewenst "down under" Zal zeker een cultuuromslag worden! Het is werkelijk een giga-experience waar je hopelijk nog heel lang op zult kunnen teren als je straks weer "duf" in de boeken moet duiken! Op naar YOLO deel II!!!
    (blijf je volgen... ;)!

  • 26 Februari 2013 - 12:57

    Melissa:

    Have fun lieffie!!

  • 26 Februari 2013 - 16:59

    Misjoela:

    hahahaa daan wat ken je me toch goed, ik verwacht die details ook echt een keer te horen :)

  • 27 Februari 2013 - 00:25

    Oompje:

    super verslagen, heb zitten gieren,
    was dit weekend even bij jullie thuis, daar lag een kleine verrassing.
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

Danielle

Actief sinds 23 Okt. 2012
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 18172

Voorgaande reizen:

26 Februari 2013 - 28 April 2013

Australië, Nieuw-Zeeland

11 Januari 2013 - 26 Februari 2013

Thailand, Cambodja

Landen bezocht: