Diep in de zeeee - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Danielle Ramp - WaarBenJij.nu Diep in de zeeee - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Danielle Ramp - WaarBenJij.nu

Diep in de zeeee

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Danielle

05 Februari 2013 | Thailand, Ayutthaya

Hello Holland!

Terwijl Reismaat Ayutthaya aan het verkennen is, heb ik de zware taak op me genomen om het vaderland weer even op de hoogte te stellen van onze avonturen.

Koh Tao is een topeiland. Er heerst een hele prettige en ontspannen sfeer en we voelden ons meteen thuis. Na een nachtje in het klaslokaal kregen we donderdag onze eigen kamer in het hostel naast de duikschool toegewezen. Na mijn eerste theorielessen (die aardig waren uitgelopen..) hadden we honger als een beer en zochten we een leuk tentje op. En wat bleek? ZE HADDEN GORGONZOLA! De keuze was snel gemaakt en we hebben heeeerlijk gegeten. De volgende ochtend had ik weer theorie en daarna konden we het water in voor mijn eerste stapjes en Ilse's opfriscursus.

Mennnn wat een spanning, ik moet eerlijk toegeven dat het niet helemaal vlekkeloos verliep - ik heb Ilse een vermakelijke middag bezorgd.. Ik moest even wennen aan het idee dat je onderwater volledig afhankelijk bent van zo'n apparaat, en ik heb 4 uur lang gedacht: ''Stop die hele cursus maar in je reet (excuse my language), ik zit hier 2m onderwater al in m'n wetsuit te pissen, dacht je nou echt dat ik vrijwillig nog eens 16m dieper ga??''
En ja hoor, ik ben vrijwillig gegaan!

Zaterdagochtend, nadat ik mn theorieexamen alvast had gehaald, sprong ik de zee in en voelde me als een vis in het water! Ik besefte dat we de dag ervoor natuurlijk alleen alle dingen hadden geoefend die fout konden gaan, maar dat we deze duiken het leuke gedeelte gingen doen! We hebben twee duiken gemaakt tot 12m en ik heb genoten van al het pracht en praal dat 'de andere kant van de wereld' ons biedt. Terwijl ik zweefde door het water, dobberde Ils in dr kater. Omdat Ils vrij was zaterdag heeft zij de vrijdagnacht behoorlijk verlengd, en ik geloof niet dat het me gaat lukken om alle hilarische touwtjes aan elkaar te knopen, dus ik denk dat ze dat beter zélf kan vertellen (voor zover dr geheugen dat nog toelaat..)

Toen ik terugkwam en onze schone slaapster uit dr kater deed ontwaken, hebben we wederom een gorgonzola-tentje gevonden en ons kaastekort weer een beetje aangevuld. Omdat we allebei de dag erna om 06.00 uur gingen duiken hebben we een beschaafd avondje gehouden en verschenen fris&fruitig op de boot. Deze keer gingen we tot 18m de diepte in, en omdat we zo vroeg waren hadden we weinig last van andere duikers. Bij deze twee duiken ging er ook een cameraman mee het water in en dit heeft wat waanzinnige shots opgeleverd!

Trots kon ik het water uitklimmen want het voltooien van de laatste duik betekende mijn PADI lidmaatschap als Open Water Diver!

's Avonds hadden we een magische avond op de duikschool. We vielen middenin een jamsessie van muzikale duikers met mooie diepe stemmen, en alle haren op m'n armen sprongen omhoog toen Ils dr hoge tweede stem erbij gooide. Toen bleek dat de Italiaanse gitariste ook nog nummers van Anouk kon spelen, kon m'n avond al helemaal niet meer stuk..

Maandag hebben we 14uur de boot/bus vanaf Koh Tao genomen en we arriveerden vandaag om 05.30 in Bangkok. Daar hebben we in een hotel gewacht tot de tourist information open zou gaan. We hebben (ook nadat we al een paar keer weg waren gestuurd) op de grond en op bankjes geslapen, zo kapot waren we van de reis. Om 9 uur richting treinstation en kaartjes gekocht naar Ayutthaya.

Hier brengen we onze laatste Thaise dagen door, daarna gaan we op visarun naar Cambodja! Reismaat komt net binnenlopen en vertelt dat ze verliefd is op Ayutthaya, we gaan het beleven.. :)

X

  • 05 Februari 2013 - 11:36

    Dieuw:

    Oh lieve Daan en Ilsie,
    Echt zo leuk al die dingen die jullie beleven!
    Ik moet zeggen dat ik jullie inmiddels wel echt begin te missen hoor! Gelukig duurt het niet zo lang meer tot ik jou iig weer zie ;) anyway, nog veel plezier en cu soon!

    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 05 Februari 2013 - 23:48

    Familie Harte:

    HEY TOPPER UIT WISSEL/AALSMMER

  • 06 Februari 2013 - 00:01

    Fam Harte:

    Hallo Daniëlle,

    uiteraard weer met veel plezier je verhalen gelezen, wat een belevenissen toch! Als je mag duiken in de Aalsmeerse Poel, nou dan verdien je deze reis vast wel terug met gevonden brillen/sleutels/telefoontjes/tasjes/etc.etc. haha

    Mijn dank voor je lieve woorden die je naar Marit hebt verstuurd. Voor jou is deze keuze herkenbaar. Ze heeft enorm genoten maar loopt voor op haar schema.
    Lieve meid, geniet volgens je eigen ingevingenn en dan komt het allemaal goed.

    XXX Baanvak 76

  • 06 Februari 2013 - 02:38

    Carolien:

    ohohohyoehyoehhiyoeh... .. jij bent een nieuwe duiksterfanaateuse aan het worden...! Lijkt mij ook zo super, alleen ben ik wat scheiterig vor al die ange fiesen in die seee...! Maar wie weet wat de toekomst nog brengt als ik straks ook nog eens ga globetrotteren!
    Die busreizen blijven een uitdaging op zich zo te begrijpen. Die zullen jullie NIET MISSEN straks denk!
    En wat blijft die Ils idd zo heerlijk verassend uit de strot komen he.. Als ze zich lekker op d'r gemakkie voelt kan ze knallen met die ...ehh... stem! Heerlijk!
    Geniet weer lekker verder en hoiu de YOLO erin! Dagdag LAlA en Tipsy... xXXxie voor jullie beiden
    Carolien

  • 07 Februari 2013 - 21:55

    Caroline:

    He Lief,

    Ik ben zooooo blij met al je info, 't is echt TE veel om te onthouden ,dus je doet het zooooo goed om het op 'korte' termijn te ventileren, mijn complimenten. En ik hoor van zoooooveel mensen/ volgers zooooveel positeve geluiden dat je er echt niet aan hoeft te twijfelen om niet door te gaan met je hilarische, zangerige, kippenvellerige, reizige, blub-ik-ben-een-visserige, genietende, lachwekkende reisverslagen te schrijven..........I'll be waiting, with all my love to you <3

    Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ayutthaya

Danielle

Actief sinds 23 Okt. 2012
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 18154

Voorgaande reizen:

26 Februari 2013 - 28 April 2013

Australië, Nieuw-Zeeland

11 Januari 2013 - 26 Februari 2013

Thailand, Cambodja

Landen bezocht: