Studieontwijkendgedrag - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Danielle Ramp - WaarBenJij.nu Studieontwijkendgedrag - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Danielle Ramp - WaarBenJij.nu

Studieontwijkendgedrag

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Danielle

31 Januari 2013 | Thailand, Koh Tao

Hello partypeople, ready for some new travelstories? Here. We. Gooooooo!

Ik hoopte dat deze reis me weer wat leergieriger en gedisciplineerder zou maken, maar ik geloof dat dat proces nog niet in gang gezet is. Terwijl ik nu eigenlijk 264 pagina's in mn kop hoor te stampen, zit ik nu te bloggen en vertoon ik weer de vertrouwde symptomen van studieontwijkendgedrag.. Laat ik bij het begin beginnen!

De boot die we naar Koh Tao wilden nemen zat volgeboekt. Meteen kaartjes voor woensdag gekocht en nog een nachtje bijgeboekt in Haad Gruad Beach Resort. Samen met een groep van ons resort zijn we maandagavond naar een feest op pirate beach geweest, lots of fun! Zoveel fun dat mijn dinsdag begon met een aardig scheutje koppijn, ik geloof dat mn uitgestelde fullmoonkater erbij inbegrepen zat, maar de muziek van Hazes die werd gedraaid en de volleybal die we aan hebben geschaft maakten een boel goed!

Verder een relaxte laatste dag en gezellige avond gehad. Woensdagochtend 11 uur stond de taxi klaar, dus kwart voor 11 begonnen we als een malle onze klerenzooi/kolerezooi ('t is maar net hoe je het bekijkt) in onze backpacks te proppen. We zijn erachter gekomen dat we misschien beter een koffer mee hadden kunnen nemen, zo'n backpack ziet er wel stoer uit maar is alleen praktisch als je lange stukken door de bergen moet lopen - en daarvoor zijn goedkope thaise taxi's uitgevonden.

Anyway! We zaten samen met de Spaanse Antonio op de boot die we kenden uit het resort, en hij kon misschien wel een goedkope slaapplek voor ons fixen. Alle foldertjes van de duikschoolmannetjes braaf aangepakt en daarna Antonio gevolgd. Na 2.5 uur slenteren waren we het zat en splitsen onze wegen. Alles zit hier vol, en wát er nog is is superduur. We besloten het aantrekkelijkste foldertje te bellen en we hadden direct beet: ze hadden nog 1 kamer vrij! Als we bij hen een duikcursus zouden boeken zouden we de kamer zelfs gratis krijgen, dat duiken was Ils sowieso van plan, dus dit was twee vissen in één klap ;)

Eenmaal aangekomen bleek de kamer tegelijkertijd door een andere collega verhuurd te zijn aan twee andere meiden.. ¡Que coño! Toen ze onze vermoeide en hongerige oogjes zagen vertelden ze dat als we niks anders konden vinden, we ook wel in het klaslokaal van de duikschool konden slapen. We besloten niet te gaan zoeken en direct op het aanbod in te gaan, en zo kwam het dat we vannacht op een paar kussens in een klaslokaal geslapen hebben!

De wekker ging vroeg, omdat er les gegeven moest worden op onze slaapplek, dus spullen bij elkaar geraapt en wezen ontbijten. Daarna terug naar de duikschool om alvast in de boeken te gaan snuffelen, want ik moet morgen m'n theorie examen afleggen. Jaja, u leest het goed! Ik heb besloten ook m'n duikdiploma te gaan halen: I'm gonna be an Open Water Diver! Ik heb straks m'n eerste theorielessen, morgen de tweede en 's middags tegelijk met Ils het water in. Wat voor mij de eerste oefeningen zijn, zijn voor haar de opfriscursus, wat ervoor zorgt dat we overmorgen tegelijk dezelfde duiken mogen gaan maken! AAAAAH SO EXCITING!!

De eerste duik ga ik nu doen, namelijk met m'n neus de boeken in! Spreek jullie waterrr! X

  • 31 Januari 2013 - 11:28

    Caroline:

    He lieverdje,

    And exciting it is!!!!!!!!!!Denk dat ome Frank ook al wel helemaal aan het glunderen is over je te ondernemen actie ;) En je gaat er zo maar heel gedisciplineerd voor zorgen dat je dus 'gewoon' je duikbrevet gaat halen, echt geweldig, schattebout!!!! Je komt echt als een rijker mens terug!!!!
    Ben heel hard sopmutsontwijkend aan het reageren op je blog, dus ook ik zal de discipline nu tot mij gaan nemen om m'n handjes weer te gaan laten wapperen, ook al heb ik de hele ochtend nog niet stilgezeten eigenlijk en heb ik vanmiddag ook nog slaapdienst en heb ik al gekookt voor papa, Do en SB, dus 't valt allemaal nog wel mee ;) Zo nog de mannetjes uitlaten als het ff droog is, dus ........see you, dikke kus

    van je mammie <3

  • 31 Januari 2013 - 11:45

    Carolien:

    Absobloodylutely Bloemiliciously Fanf*ckintastic!!! Wat super geweldig Daan, jij bent echt geweldig grenzenverleggend bezig YOLOYOLO!!!
    Ben SuperNieuwsgierig hoe je het zal ervaren. Het schijnt verslavend te kunnen zijn voor de mensen die het leven boven water/aan land niet zo happy vinden, maar daar hoeven we ons geen zorgen over te maken... GENIET maar van die onder waterpracht en applaus voor je dapperheid!!! TOP!

  • 31 Januari 2013 - 17:23

    Dieuw:

    Heeey,

    Superleuk om te horen dat je gaat duiken (had het gisteren tijdens het eten al gehoord, maar alsnog leuk om te lezen). Dus veel succes met leren en duiken, ook aan Ils ;) Ik ben momenteel bezig met het regelen van misschien ons laatste adresje in Australië, waar we dan ook lekker zouden kunnen mountainbiken enzo (tis een heel buitensport gebied :) ).
    Net ook al gekeken naar hoe duur de treinen zijn voor de lange afstanden en dat valt allemaal hartstikke mee :)
    Anyway, nog heel veel plezier en ehh.. cu in Sydney!!

    xxxx

  • 02 Februari 2013 - 12:44

    Oompje:

    super meis, exiting, many happy bubbles en laat je foto uw maken, hoop dat je manta's of flinke roggen, schildpadden dolphines and LOTUS ziet ( lots of the usual stuff) , wanneer worden wij buddies?

  • 03 Februari 2013 - 09:26

    Daan:

    @oompje: Ik heb 'm gehaald hoor! Vanaf vandaag kunnen we buddies zijn, haha. Niet superveel bijzonders gezien, vooral 'lotus' maar ik heb er erg van genoten! Heb je smsje niet gehad maar ik heb een thais nummer, dus dat zal de reden wel zijn ;) X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Danielle

Actief sinds 23 Okt. 2012
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 18175

Voorgaande reizen:

26 Februari 2013 - 28 April 2013

Australië, Nieuw-Zeeland

11 Januari 2013 - 26 Februari 2013

Thailand, Cambodja

Landen bezocht: