To put the hands out of the sleeves - Reisverslag uit Somersby, Australië van Danielle Ramp - WaarBenJij.nu To put the hands out of the sleeves - Reisverslag uit Somersby, Australië van Danielle Ramp - WaarBenJij.nu

To put the hands out of the sleeves

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Danielle

28 Februari 2013 | Australië, Somersby

Goodday mates!

Na een vlucht van 9.5 uur heb ik gister het volgende continent bereikt, I'm Down Under now! De bordjes 'RAMP' wezen me de weg naar mn koffer en ik had Dieuw gelijk gevonden. Was goed om die ouwe vertrouwde sproetenkop weer te zien :) Na een snel ontbijt hebben we de trein via Sydney Central naar Gosford gepakt, die treinreis kon ik mooi gebruiken om bij te komen van de schrik: Wat zijn de prijzen hier idioot duur vergeleken met Azië!

Voor we het wisten waren we er al (het is maar goed dat Dieuw op zat te letten..) en werden we opgepikt van het station door Willy, de eigenares van ons eerste WWOOF adresje. We kwamen aan op de notenboerderij in Somersby en maakten kennis met haar man, Bob. Het zijn superlieve en betrokken mensen en we vormen nu een leuk tijdelijk multicultureel gezinnetje; een Australisch echtpaar, twee Hollandse meiden en een Duitse herder!

We hebben ons eigen appartementje en eten samen met B&W in hun huis. Wat was ik blij dat er geen rijst of noedels op tafel stond! 's Avonds zijn we meegeweest naar dansles, was best leuk om die beentjes even van de vloer te gooien.

Vandaag ging het echte werk van start. Ik weet dat veel Amstelveners het nog steeds niet geloven, maar wij Aalsmeerders zijn NIET gewend aan het boerenleven! Met een overall, petje en veel te grote schoenen gingen we het land op om takken van de grond te rapen, omdat het gras gemaaid moet worden. Nou is hier net storm geweest en zijn de gevolgen hiervan duidelijk te zien. Het is ongelofelijk hoeveel takken er van één boom af kunnen waaien/breken, laat staan van VIERHONDERD bomen.. We hebben het vandaag dan ook niet helemaal afgekregen, ze waren wel erg blij dat we er deze week zijn, want juist nu kunnen ze onze hulp goed gebruiken. Nouja, Dieuw's hulp voornamelijk, er zit nog een stukje Azië in mij dat niet bereid was aan de andere kant van de oceaan te blijven. Mn nieuwe stopwoordje is "back-in-a-sec" geworden, omdat ik de halve dag op en neer hobbel tussen de traktor en de badkamer. Ze nemen me hier erg serieus (ben ik niet gewend) en ik ben vandaag een half uur eerder van werk mn bed in gestuurd. Ik moet van Willy op een aardappel-banaan-brood dieet, en ik mocht zelfs niet mee naar de karaokebar vanavond.. Dat ik vertelde dat karaoke een helende werking op me heeft, werd niet geaccepteerd. Ik denk dat er een karaokevloek over me heerst, Ils! Braaf geluisterd en vijf uur nonstop geslapen. Ik probeer mezelf nu even wakker te houden zodat ik vannacht weer goed slaap, want als mn stukje Azië zich morgen "goed gedraagt" mogen we wél mee naar de karrrraoke! :)

Dat was 'm voor nu even! Nieuw continent, nieuwe reismaat, dus voor meer avonturen van Rampje op Reis moet u vanaf nu kijken op dieuwiekiwi.waarbenjij.nu

See ya latorrr, alligator! X

  • 28 Februari 2013 - 13:31

    Jacco:

    He Daan, cool, toen ik met 18 jaar met Marco naar Australie ging en vanuit Kiwi-land naar de Aussies vloog, namen wij na de landing in Syndey ook de trein naar Gosford. Grappig! Wij werden daar opgehaald door een tante van mij die daar toen in de buurt woonde. Vergeet niet naar de Blue Mountains en de Three sisters te gaan. Ook Pelican Bay is leuk. Veel plezier met alle BBQ's en VB's! Liefs Jacco

  • 28 Februari 2013 - 13:36

    Daan:

    Hee neef! Haha dat is inderdaad wel erg grappig, zeker omdat het niet de meest bekende plaats is. Bedankt voor de tips, daar kunnen we wel wat mee! Vraagje.. Wat zijn VB's? Vega Burgers? Kus!

  • 02 Maart 2013 - 08:15

    Ouwe Vertrouwde Sproetenkop:

    Yoooo!
    Leuk weer eens wat van je te horen man! Jij bent nu lekker thee aan het zetten en een dezer dagen gaan we weer naar een nieuw adres, dus op naar nieuw avontuur!

    xxxxxx ginger ;)

  • 02 Maart 2013 - 09:15

    Paula:

    VB is Victoria bitter, het bier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 23 Okt. 2012
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 18181

Voorgaande reizen:

26 Februari 2013 - 28 April 2013

Australië, Nieuw-Zeeland

11 Januari 2013 - 26 Februari 2013

Thailand, Cambodja

Landen bezocht: