Dah en Superstar op improvisatietour - Reisverslag uit Phrae, Thailand van Danielle Ramp - WaarBenJij.nu Dah en Superstar op improvisatietour - Reisverslag uit Phrae, Thailand van Danielle Ramp - WaarBenJij.nu

Dah en Superstar op improvisatietour

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Danielle

16 Januari 2013 | Thailand, Phrae

Sawadikaaaa! (=hallo namens een meisje, sawadikrab is de mannelijke variant. Ga vanaf nu opletten welke de ladyboys gebruiken..)

Ilse heeft gister namens ons al een verslagje geplaatst, maar ik ben té enthousiast om het daarbij te laten!

Korte update so far: vrijdag gevlogen, zaterdag aangekomen in Bangkok en geslapen. 's avonds heeerlijk gegeten, en na een paar potjes kaarten en poolen ons bedje weer opgezocht.

Zondag ging het echte werk beginnen! Nog voor het overheerlijke ontbijt was Ilse de aanleiding tot onze volgende woordgrap, de stad waar we verbleven was op dat moment Bangkots. We besloten de ferry naar de andere kant van de stad te nemen, maar Ilse's maaginhoud attendeerde ons erop dat halte 8 veel leuker was dan halte 30.. Nadat het ontbijtje via de reling de plomp had bereikt, stapten we uit bij Wat Pho. We hebben daar een superleuke dag gehad met wat tempels, Grand Palace, en we vielen met onze neus in een big local market :) Very nice!
Terug met de ferry naar ons guesthouse, en op naar het avondeten; het was ons de vorige avond zo goed bevallen dat we bij hetzelfde straatrestaurantje zijn gaan eten. Samen met een ouder tweetal hebben we een gezellige maaltijd doorgebracht en zijn daarna naar de overkant van de straat gelopen om de State Tower te bewonderen.
Bovenop de 64e verdieping konden we vanuit de Skybar uitkijken over heel verlicht Bangkok: What a view!! Toen de ober ons de kaart gaf met glazen whisky van bijna 600 euro erop, zijn we toch maar snel naar de lift gevlucht.

Terug in ons hostel ontmoetten we wat Nederlandse jongens met wie we gingen kletsen en kaarten. Onze jetlag negerend hebben we een hele gezellige nacht gehad, wat resulteerde in een stressvolle ochtend: we hadden ons verslapen. Als een malle onze backpacks ingepakt, ontbeten en uitgecheckt, en de taxi gepakt naar onze fietstour.

We waren uiteindelijk (ruim) op tijd en konden kennismaken met onze fantastische fietsgroep. Onder leiding van Marcel en Aon hebben we een flink stuk door Bangkok gefietst, en ik kom eigenlijk woorden tekort om te beschrijven hoe geweldig dat was! Door grote en smalle straatjes, een enorme local market met eten in alle kleuren van de regenboog, en daarna gingen we met een bootje met fiets en al naar de overkant van de rivier.. WAUW! Alsof je een paar honderd meter verderop in een totaal andere wereld terecht komt. Het was een soort jungle waar we met hele smalle paadjes over het water doorheen konden fietsen. Onbeschrijfelijk gewoon. Alles was groen, het enige wat je kon horen waren wat krekels en vogels, en de banden van je mountainbike.. Fan-tas-tisch!

Eenmaal terug hadden we geen plek om te slapen. We wilden graag de slaaptrein naar Chiang Mai nemen, maar toen we op het treinstation aankwamen bleek die volgeboekt te zijn.. En voor de dag daarna ook.. En de dag daarna ook.. Dus wat doe je dan? Juist! We willen ongeveer 20.00 uur een slaaptrein, er gaat er een om 20.10 naar Den Chai: Well then Den Chai it is! Wat een avontuur, ik dacht even dat ik de volgende kotser zou worden bovenin het kleine stapelbed van de wiebelende trein, maar na een intieme nacht met mn rugzak werden we fris&fruitig wakker! Ils had 's nachts wat research zitten doen in dr Lonely Planet en zo kwamen we erachter dat er 23km verderop een leuk hostel moest zitten.

Met een blauw bussie zijn we vervoerd naar Phrae, het duurde even voordat de chauffeur ons hostel kon vinden, maar daardoor hadden wij de tijd om onze Thaise skills op wat locals uit te testen. Het hostel uit de LP blijkt een paradijsje te zijn! Grote en goedkope kamers met een grote tuin, overal kleurtjes en spulletjes, tekeningen, boekjes, zitjes, potjes en pannetjes.. Superschattig! We zijn de enige gasten hier, dus we worden erg verwend door de gastvrouw, die we Mommy mogen noemen. Het is hier erg rustig dus we kunnen hier helemaal bijkomen van Bangkok en überhaupt van het afgelopen half jaar drukte.

Gister hebben we ons flink met Mommy vermaakt, ze is hier Engels lerares dus communiceren gaat best goed. We hebben gezongen en gedanst en ze had een 'lomantie dinnel' voor ons gekookt. Ze wilde graag 'Titanie' met ons zingen, en dankzij de muzieklessen van Yorick kon ik die nog redelijk begeleiden op het kleine keybordje dat hier staat.

Vandaag zijn we een wandelingetje gaan maken en wat de dag ons morgen brengt zien we dan wel weer. We blijven hier sowieso nog twee nachtjes en zullen dan onze reis vervolgen naar Chiang Mai!

We genieten erg van alle reacties en berichtjes vanuit het thuisfront, we hebben niet overal tijd en verbinding om te reageren maar we lezen ze wel! :) Kapunkaaaa!

Lots of love, X

• 16 Januari 2013 - 14:48

Carolien:

Heerlijk om ook jouw kant van julllie wedervaren te lezen. Het is een groot genieten en ik zit gewoon weer met "natte" ogen omdat ik het zo superfijn vindt dat jullie zo genieten! Geloof nu helemaal dat reizen verslavend werkt, omdat je in zo'n ongekende en op z'n eigen manier goede wereld terechtkomt! Jullie zien vooral het goede van deze wereld als omdat je als "toerist" daar bent... Lekker relaxen maar even bij "Mommy" voordat jullie weer verder trekken. Enne... nog Lekker "korte broeken weer"? Hier schijnt nu een echt "winterzonnetje" over een witte wereld. Helaas te weinig schaatsijs bij ons in slob en sloot, maar op een ondergespoten "grond"baan is gisteren al de 1e marathon op "natuurijs" geschaatst! Warme groet uit 't koud kikkerlandje. xXxies van deze Mamsiegirl :)

• 16 Januari 2013 - 15:00

Petra Post:

Wat leuk om zo'n uitgebreid verslag van jullie te lezen. Ik heb nog niet op Ilse haar site gekeken, maar ik geloof dat ik de helft van die geweldige verhalen mis, als ik dat niet doe ;)
    Fijn om te lezen dat jullie zo goed terecht komen bij het hostel en nu weer bij "mommy"!
    Ik kijk weer uit naar het volgende reisverslag :)
    X peet

• 16 Januari 2013 - 16:31

Sassie:

Oh Yeah! You go girls!

• 16 Januari 2013 - 16:45

Caroline:

Hallo schatten,

Net terug van werken en als eerste de computer aangezet en jawel hoor, WEER een verslag: HEERLIJK!!!!
    Dat skypen gisteren was al geweldig, maar het lezen van jullie ervaringen is net zo geweldig!!!!!
    Zag dat je blog al 603 x bekeken is, Daantje, dus jouw inspanningen om ons te vermaken met je leesvoerverschaffing werken als een tierelier ;) HEERLIJK!!!!!
    Ga Phrea ook weer ff opzoeken en geniet van jullie nepmammie, voel je niet verplicht, maar ik lees/hoor/zie je graag weer!!!!!!!!!!

ME LOVE YOU BOTH!!!!!!!

Kus mama C

• 16 Januari 2013 - 19:48

Hans:

Hoi, leuk en zo zie je dat plennen( e anders staat er plannen) echt iets moet worden na jullie 21ste, jullie mogen van gave behebt voelen dat jullie de voorste hersenkwabben nog niet hebben. Het is dus geen belemmering, iets minder hersenen. Nee, fantastisch hoe je het verslag optekent, genieten!!!
    XYZ.naam

• 17 Januari 2013 - 21:50

Joke:

Toppie dames zoals jullie je laten leiden door wat op je pad komt. Een gave om voor de rest van je leven te houden! En oh wat verlang ik ernaar om ook weer zo vrij te reizen. Enjoy! Dikke kus, Joke

• 18 Januari 2013 - 10:45

Caroline:

Fietstochtfoto's staan op mijn account...HELEMAAL ZELF GEDAAN&GELUKT!!!!!!

Kus mama C

• 18 Januari 2013 - 22:41

Wilma Harte:

Hey Daniëlle, het is alweer een week geleden dat je Schiphol hebt verlaten en alle dwijlmachines die de tranen moesten opvegen... Gelukkig lees ik in je verslagen dat je super op weg bent en enorm geniet. TOPPIE, ik bliijf je volgen. Hartelijke groet vanuit Aalsmeer, Wilma