Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Danielle Ramp - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Danielle Ramp - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Danielle

19 Januari 2013 | Thailand, Chiang Mai

Hello Holland!

Inmiddels zijn we beland in Chiang Mai. Na een gezellige, bijzondere, maar vooral relaxte tijd in Phrae besloten we backpackland weer eens op te zoeken.

Met een soort tourbus zijn we vertrokken en 4.5 uur later konden we uitstappen in Chiang Mai. Het was 19 uur toen we hier aankwamen, dus dat was opzich wel een mooie tijd om maar eens een hostel op te zoeken. Met de taxi zijn we naar Julie's Homestay gereden, waar we onze Nederlandse vrienden uit Bangkok troffen. Helaas: volgeboekt! Gelukkig is dit een backpackerwalhalla dus er zijn hier haast meer hostels dan mensen. Bij de buren ingecheckt dus, en terug naar Julie voor een gezellige avond.

Daar ontstond het plan om vandaag met zn vieren te gaan fietsen door Chiang Mai: Sommigen zullen dat zien als een zelfmoordpoging, wij zagen het als een spontane avontuurlijke invulling van onze dag. Onder leiding van Elbert en Joeri zijn we door de stad getourd (geen zorgen, zij hielden de kaart vast) en hebben mooie delen van Chiang Mai gezien, met name de tempels waren indrukwekkend. Ook nog even langs de locale kapper om ilse's coupe bij te werken! Als klapper op de vuurpijl zijn we naar een grote tempel gegaan waar je met monniken kon praten, een erg inspirerende en indrukwekkende ervaring. Na afloop over de markt gestruind en wat gegeten, en toen waren we nèt op tijd terug om onze geboekte tour van morgen te betalen: jaja, we gaan trekken door de JUNGLE! :):)

Klungel in de jungle of vertrouwd in het oerwoud?

We laten het jullie maandagavond weten..

Dikke kus, X

• 19 Januari 2013 - 17:30

Dieuw:

Ik ga voor het eerste :P
    Echt fijn dat jullie het zo goed hebben! :)
    Waag het niet om zelfmoord te plegen, want wie moet ik dan ophalen in Sydney?:P
    mis jullieee!
    xxxx

• 19 Januari 2013 - 17:41

Carolien:

ahhh, daar had Ils het al over vannacht... ehhh voor jullie vanmorgen vroeg! Dat jullie nu "jungleland" in gaan... op naar de "muggen hier, muggen daar"... Was Bart z'n favo-liedje :) Ben benieuwd hoe het zal zijn. Kijk uit naar verslag van maandag! Sterkte en hoop op "veel plezier"

• 19 Januari 2013 - 20:40

Annelies:

Bezoek je ook nog het prachtige winkelcentrum in Chiang Mai en geniet van de vele restaurantjes en verwonder je daar over hoe ze daar eten. De avondmarkt is ook een must, evenals de bekende avondpromenade. Als je er loopt snap je wat ik bedoel!!! Fietsen hebben we daar trouwens niet aangedurfd. Liefs van ons.

• 19 Januari 2013 - 23:31

Caroline:

He Lieffies,

Spontaan
    Avontuurlijk
    Inspirerend
    Indrukwekkend
    Houd dat gevoel lekker vast meiden, dat klinkt veel beter als zelfmoord en voor gek verklaren ;)
    And tomrrow the big day on the big animals of begrijp ik 'm dan niet helemaal?!
    Wij zjn hier druk met : leren, vertalen,films kijken ( gratis DVD's vanuit de bieb, we zijn al met nr. 4 bezig!) en de laatste 20 bitterballen van de 200 eten!!!! Jullie liggen miss al te knorren, heel veel plezier morgen and be carefull but enjoyfull!!!!!!

Lots of kisses

Mama C

• 20 Januari 2013 - 00:38

Caroline:

Ik ben de 800ste kijker!!!!!!!!
    Jullie hebben echt een hoop volgers!!!!!!!!

't Is slapenstijd nu ook hier, bijna ontbijttijd voor jullie, raar maar waar ;)

Have a nice Jungleday

Kuskus mama C

• 20 Januari 2013 - 14:25

Oompje:

probeer het een beetje te volgen, mis echter verschillende links naar woordgrappen bv, maar dat zal wel goed zijn. ik ben blij dat jullie het avontuurlijk naar de zin hebben, heel spannend. Dikke kus

• 22 Januari 2013 - 01:05

Jacco:

Lief nichtje,

Zo gaaf om al je berichten te lezen, het maakt bij mij een hoop herinneringen los van ooit, toen, inmiddels zo'n 14 jaar gelden, mijn god wat worden we oud :-), maar oh, wat is het leven leuk! Ik vind het echt heel stoer dat je dit doet en zou je het liefste binnenkort even ergens opzoeken, samen doorzakken en genieten van het leven! Ga vooral door met het opschrijven van al je belevenissen, rare gebeurtenissen en nooit-te-vergeten momenten, het is voor later (als je groot bent) echt een must om je herinneringen van deze geweldige tijd springlevend te houden - en daarnaast - geniet ik en met mij nog vele anderen vol vreugde van al jullie avonturen, dus alleen al daarom is het belangrijk:-)

Be Careful en enjoy!:-)

Liefs kus Jacco