Klungel in de Jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Danielle Ramp - WaarBenJij.nu Klungel in de Jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Danielle Ramp - WaarBenJij.nu

Klungel in de Jungle

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Danielle

22 Januari 2013 | Thailand, Chiang Mai

In mn vorige reisverslag stelde ik de volgende vraag:
Klungel in de jungle of vertrouwd in het oerwoud?
Het antwoord was behoorlijk simpel en lag eigenlijk al een beetje voor de hand.. 100% klungelscore for me!

We begonnen onze trektocht op zondag om 9.30. Nadat we langs een paar andere hostels waren gereden was onze groep compleet. Stop negen onbekende mensen achterin een (te) klein busje en er kunnen 2 dingen gebeuren: binnen no time heeft iedereen een intense hekel aan elkaar, óf een bijzondere vriendschap wordt geschapen. Bij ons was gelukkig het laatste het geval :) Onze gids was een Thais mannetje met een moeilijke naam, dus we hebben democratisch besloten om hem Taco te noemen.

Na een korte stop bij een vlindertuin (waar we slechts 2 vlinders hebben kunnen spotten..) vervolgden we onze weg richting de bushbush. Toen we er bijna waren zagen we ineens de eerste Thaise olifanten.. Er borrelde een kinderlijk enthousiasme in me op wat ik onmogelijk kon onderdrukken en 20 minuten later zaten we erop - trillend als een mietje. Het was eigenlijk best hoog, we liepen de berg op, het wiebelde, er was een afgrond.. Doodeng maar wel elephantastic, suuuupervet om meegemaakt te hebben! Bij deze wil ik nogmaals Mary bedanken dat ze ons zo goed heeft vervoerd en veilig heeft afgezet. Kapunka!

Na ons emotionele afscheid met Mary (je schept toch een vertrouwensband..) (ik weet trouwens niet zeker of ze Mary heet, dat vertelde mn olifanteninstinct) (ik weet eigenlijk niet eens of het wel een 'zij' was, dat is lastig te bepalen bij die Thaise schepsels) ging ons hike gedeelte van start. Met Taco voorop gingen we de jungle in. Onze roze tasjes waren in vergelijking tot de rest van de groep erg klein en volgepropt, maar ze vielen bij iedereen in de smaak!

Het begin was nog wel leuk, maarrrr degenen die wel eens een avontuurlijke onderneming met mij hebben meegemaakt weten dat er onder deze stoere praatjes een enorme bange poeperd zit. Hoe hoger we kwamen, hoe erger de knietjes gingen knikken. Bij een jungletocht had ik geen 5 uur opwaarts lopen/klimmen verwacht. Met uitzondering van het douchen onder een waterval(!!) vond ik de tocht steeds verschrikkelijker worden en ik kon mn geluk niet op toen we eindelijk de top - en daarbij onze slaapplek - hadden bereikt. Ilse vond het allemaal toppie, de titel 'vertrouwd in het oerwoud' gaat absoluut richting de kant van mn reismaat!

Eenmaal boven hebben we een wonderbaarlijk fantastische avond gehad. Zonsondergang bekeken, met zn allen rond het kampvuur, een muzikaal optreden van wat lokale thaise kindjes, en het topentertainment van de avond waren Taco's puzzels van bamboestokjes en touw: hoe simpel kan geluk zijn!
Na een knusse maar goede nacht met negen in een hutje ging dag 2 van start met een lekker ontbijt. Van de terugweg heb ik erg genoten! Zoals je waarschijnlijk wel had bedacht moesten we vandaag dus weer naar beneden lopen. Hier en daar was de grip iets minder dus een klein slippertje kwam nog wel eens voor, maar het douchen onder een waterval (van deze x 35 meter hoog!) was wederom een hoogtepunt.

Het laatste stuk hebben we raftend afgelegd. Eerst in een rubberboot, daarna op een bamboevlot. Tussendoor even tijd gehad om te zwemmen, of beter gezegd; just go with the flow. Gewoon gaan liggen in het water, je reddingsvest en de stroom doen de rest.. Fantastisch!

De lunch was het einde van de trip, daarna zijn wij en onze spierpijn afgezet bij ons hostel. We hebben voor gisternacht dan toch eindelijk een plekje kunnen bemachtigen bij Julie!

Vandaag gaan we ons aan de Thai Massaaaaage wagen om vervolgens de nachtbus naar Bangkok te pakken. Vanaf daar gaan we per bus/boot naar de eilanden om op tijd voor de fullmoon aanwezig te zijn. De 26e is de eerste volle maan van 2013.. We gaan het beleven! Arrrrriba!

Hasta la pasta, X

• 22 Januari 2013 - 07:43

Caroline:

Arrriba it is!!!!!!!!
    WAT een geweldige plannen, girls!!!Betekent dit dat jullie het Noorden nu al "gedaan" hebben en dat jullie nu op 't Zuiden afgaan? Jullie gaan echt met full speed door Thailand,zeg! Kun je bedenken dat jullie er AL/NOG MAAR anderhalve week zijn?!?!Maar.......het op olifantenrijden kan van je 'to do list' af, Daantje, echt geweldig!!!!'t Lijkt wel alsof je toch iets met afgrondjes hebt, lieve schattebout, brrrrrrr :(
    Nou ja, dan weet je weer waar je hartje zich begeeft, vaak op de goede plek, soms in je keel ( maar DAT kan weggespoeld worden met 't een of ander, he ;)......)
    Veel reisplezier verder and I'll follow you!!!!!!

Dikke knuffel mama C

• 22 Januari 2013 - 12:05

Sassie:

Hey wat leuk weer om te lezen!! Full Moon Party... partyparty! Enjoy! Groeten uit een wit (en dus koud) wonderland!

• 22 Januari 2013 - 13:16

Je Beshta Vriendinnetje:

Oh oh oh, Danielle, wat ben ik jaloeeeers! Wat een leuke verhaaltjes allemaal! Je schrijft ook altijd zo leuk, zit altijd met een lach van hier tot Tokyo je reisverslagen te lezen, geweldig! Een fullmoonparty, zoooooo jaloers! Kan niet wachten op je volgende verslag hahah!

Dikke kus voor allebei!!

• 22 Januari 2013 - 13:38

Edwin Zijlstra:

Hoi Danielle,
    Ik hoorde van je moeder wat je allemaal van plan bent. We wensen je heel erg veel plezier en dat het de komende tijd zonder problemen zal verlopen. we zullen je verhalen blijven volgen.
    Je hebt voor deze reis fantastische landen uitgezocht en je zult merken dat 3.5 maand veel te kort zal zijn. Maar je bent nog jong en kan dus nog heel veel mooie reizen maken.
    Roy wil ook heel graag naar zuid thailand en zal benieuwd zijn naar je verhalen.

geniet van deze fantastische ervaring
    Edwin

• 22 Januari 2013 - 13:53

Carolien:

Weer een groot genot om je verslag te lezen. Heb even zitten gieren bij het idee van jullie meiden met die roze rugzakjes op door de jungle! Hoewel bij nader inzien jullie daar echter misschien niet eens zo mee opvallen gezien de "roze taxi's" die er rondrijden, hoewel bij nog nader inzien in deze jungle waarschijnlijk niet! Maar dit was dus wel YOLO bovenop die olifant begrijp ik voor jou... MAAR.. You did it!!! Zo en dat kan niemand je afpakken. Lekker doorgaan en Have Fun :)

• 22 Januari 2013 - 13:56

Joyce:

Wat kinkt dat allemaal geweldig! Ik lees iedere keer je artikelen met heel veel plezier en ook met een beetje jaloezie. Geniet van je reis!

• 22 Januari 2013 - 14:03

Mama C:

He daar,

Heb net ff gegoogled voor die Full Moon Party, WAT een evenement zeg, hoop dat jullie op tijd op het eiland komen!!!!!!!!Op naar Koh Pha Ngan!??!

Kuskus mama C

• 22 Januari 2013 - 15:15

Dieuw:

Heeey leuk om weer van jullie te horen :) Good going met jullie roze rugzakjes :P Heel veel plezier met de fullmoon party en Daan: see you in Sydney 5 weeks! Xxxxx ook aan Billieee :)

• 22 Januari 2013 - 22:34

Oompje:

Onwijs leuke verslagen zeg, heb zowaar ook weer eens op facebook zitten kijken, geweldige foto's zeg; spreken boekdelen en geven je het gevoel er een beetje bij te zijn.
    Have fun ,dikke kus en groet

• 23 Januari 2013 - 09:28

Fleur:

Waauw wat een avonturen beleef je allemaal :)
    Echt super leuk om je verslagen te lezen!
    Heeel veeel plezier en ik kijk weer uit naar je volgende verslag!

Dikke kuss