Down (bl)under - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Danielle Ramp - WaarBenJij.nu Down (bl)under - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Danielle Ramp - WaarBenJij.nu

Down (bl)under

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Danielle

10 Maart 2013 | Australië, Airlie Beach

Dag lieve, trouwe, attente, geweldige lezers,

Dieuw heeft net een uitgebreid verslag geplaatst waar ik vrij weinig aan toe te voegen heb, maar voor degenen die ook graag wat entertainment van Rampje Op Reis ontvangen: Hier is weer een nieuwe update!

Mn hele reis is tot nu toe eigenlijk vrij vlekkeloos en soepel verlopen, de afgelopen dagen is daar echter lichte verandering in gekomen. Het begon op het vliegveld van Sydney, waar Dieuw het hele politiekorps achter zich aan kreeg door de verkeerde deur te kiezen. Nee, was het maar zo'n feest, het was slechts een loeiend alarm dat afging en resulteerde in een vuurrood hoofd en een lachkick van heb ik jou daar.

Aangekomen in Brisbane namen we de shuttlebus naar de Banana Benders, een hostel op 20 minuten loopafstand van het centrum. Ik geloof dat ik nog nooit zo'n spetterende entree heb gemaakt door meteen na het zien van mn kamer volop op mn snufferd te vallen.. Wie plaatst er dan ook een afstapje vlak na een deur??

Stad verkend en sushi gehaald for dinner; yummie! De dag erna wilden we naar een koala/kangoeroepark gaan, maar dat liep een beetje in de soep. Ik heb 's ochtends de finale van Wie is de Mol? zitten kijken, zat er verdorie weer naast.. Daarna nam het boeken van Dieuw's skydiven langer in beslag dan verwacht, waardoor we niet alleen het koalapark misliepen, maar gelukkig ook de gijzelactie die plaatsvond op de plek waar we eigenlijk onze bus hadden willen nemen. Geluk bij een ongeluk dus!

Nog maar een dagje in Brisbane rondgelopen dus en 's avonds midden in een stroom footballfans teruggelopen naar ons hostel. Brisbane heeft trouwens ach-ter-lijk veel stoplichten! Op elke hoek kun je weer opnieuw 3 minuten wachten, het Aziatische verkeer was chaotisch maar dit is weer een ander uiterste..

De dag daarna was de dag van het grote avontuur van Dieuw: skydiven! Ik heb mezelf een dagje vermaakt met rondtouren en souvenirs shoppen, moet nu echt ernstige moeite doen om mn backpack nog dicht te krijgen.. Ik heb het al gepresteerd 2 ritsen te slopen (en te fixen, no worries brada) omdat er op de een of andere manier niet genoeg spullen in de vakjes passen.

Toen Dieuw terugkwam besefte ik dat ik de grootste fout heb gemaakt die ik had kunnen maken.. Ik heb mezelf beloofd nergens spijt van te hebben en alles te doen wat ik leuk vind. Het prijskaartje van het skydiven heeft me er echter van weerhouden de sprong te wagen, maar toen ik eenmaal het bewijsmateriaal van Dieuw's sprong zag merkte ik het al meteen; ik heb SPIJT dat ik niet gegaan ben! Ik heb besloten dat ik mn trots toch maar opzij ga zetten en zonodig ga vragen om wat geld van paps en mams te lenen, want een dezer dagen ga ik ook maar eens uit een vliegtuig springen! Als ik 1 ding van mn vorige Reismaat heb geleerd is het wel YOLOOOO, dus laat ik die theorie nog maar eens extra in praktijk gaan brengen.

Vandaag vertrokken uit Brisbane richting Airlie Beach, waar we een nieuw WWOOF adres in de buurt van de Great Barrier Reef wilden uitzoeken. 6 mailtjes, 3 smsjes en 27 belletjes later stonden we nog steeds met lege handen.. Van ellende maar een hostel vlakbij het strand geboekt, wat eigenlijk een heel leuk hostel blijkt te zijn. Rest van de middag doorgebracht bij het zwembad, zonnetje erbij.. Heerlijk ontspannen! Toen we terugkwamen waren we te laat om voor morgen een snorkeltour te boeken, dusss dat gaan we maar voor overmorgen proberen te regelen!

Morgen staat een relaxed dagje aan het zwembad en een boel geregel op het programma, even kijken of we een soort van planning in elkaar kunnen knallen en weer wat adresjes kunnen fixen, wellicht dat we ons wel aan het beroemde couchsurfen gaan wagen.. Jullie horen van ons!

Een hele dikke kus! X

Ps. We waren vanmorgen op het vliegveld en zagen daar familie/vrienden zich herenigen.. We hebben het hier ontzettend waanzinnig op en top naar ons zin, maar wees niet bang dat we nooit meer terugkomen - toen we dat zagen keken we alvast stiekem weer een klein beetje uit naar Schiphol.. Maar eerst nog 7 weken genieten! :)

  • 10 Maart 2013 - 14:00

    Caroline:

    He Lief,

    Wat geweldig om te lezen weer!!!!!!!!!!
    Enne.........zullen we van het skydiven dan maar een verjaardagscadeau maken, gegeven op afstand!??! Mail me de kosten ff door..........
    Heb je een mail gestuurd met de foto's van de materialenuitreiking van de voetbal, ook leuk om te zien miss!

    ME LOVE YOU (both)

    Kus (nep)mama

  • 10 Maart 2013 - 20:54

    Annelies:

    Wat een feest..... Liefs van ons.xx

  • 14 Maart 2013 - 07:55

    Saskia:

    leuk bericht weer, enjoy en succes met het vinden van een geschikt wwoof adres..!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 23 Okt. 2012
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 18178

Voorgaande reizen:

26 Februari 2013 - 28 April 2013

Australië, Nieuw-Zeeland

11 Januari 2013 - 26 Februari 2013

Thailand, Cambodja

Landen bezocht: