19th birthday! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Danielle Ramp - WaarBenJij.nu 19th birthday! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Danielle Ramp - WaarBenJij.nu

19th birthday!

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Danielle

17 Maart 2013 | Australië, Agnes Water

Dames en heren, koeken en peren, bedankt voor het feliciteren!
Gister is mijn laatste tienerjaar van start gegaan en ik heb het geweten..

Om 4.10 (mijn geboortetijd) was ik in diepe slaap toen ineens mn mobiel afging. In de veronderstelling dat het mn wekker was wilde ik in eerste instantie dat ding tegen de muur aan gooien, maar toen ik ineens mn huisnummer op de display zag staan heb ik toch maar als de wiedeweer op het groene knopje gedrukt.
Wat ik te horen kreeg; "WAAR IS DIEUWERTJE?! MAAK DR WAKKER!"
"Yooo mam, relax, ga ik doen, maar hoe laat is het?!"
"Het is bij jou 4 uur geweest, kom op Skype! Oja, gefeliciteerd!"

Even op Skype komen was makkelijker gezegd dan gedaan, aangezien de laptop in het huis lag, wij in de caravan waren, en het midden in de nacht was. Met een zaklamp heb ik de tuin getrotseerd in de hoop niet op een kip te gaan staan, of nog erger, over het beruchte minipaard te struikelen.. Eenmaal binnen ben ik als een inbreker op zoek gegaan naar de laptop en nadat ik die *bingooo* gevonden had ben ik voorzichtig teruggelopen en heb ik Skype opgestart.
Ik zat nog half de slaap uit mn ogen te wrijven toen er ineens twaalf koppies tegelijk in beeld verschenen en keihard begonnen te zingen; ik wist niet wat me overkwam, ZO LIEF! Voor degenen die het nog niet hebben gezien, check mn facebookprofielfoto maar! Na de slaap kon ik nu ook de traantjes uit mn ogen wrijven, ik had me geen beter begin van mn verjaardag kunnen wensen! Heel gezellig gekletst en zelfs nog vanaf 20.000 km afstand de kaarsjes uitgeblazen, was echt een geweldige verrassing, nogmaals BEDANKT!!

Na het belletje nog even een half uurtje slaap gepakt en toen met feestpannekoeken ontbeten. Neil nam ons daarna mee naar zijn LARC tour, LARC staat voor Lighter Amphibious Rblablabla Cargo, een voertuig dat zowel op het land als in het water kan (zie de A van Amfibie). Het klonk best wel leuk, touren langs het strand en de eilanden en sandboarding, een soort snowboarden maar dan van zandheuvels. Leuke manier om mn verjaardag door te brengen!
MAARRRR er zat een addertje onder het gras; we waren gewoon meegelokt naar een of andere vogelspot tour! Het voertuig bleek niet harder dan 5 meter per uur te kunnen en we stonden om de minuut stil om naar de volgende o zo bijzondere vogel te kijken. Verrekijkers, sokken in sandalen en zelfs unisex tassen waren aanwezig, en ik geloof dat wij met onze aanwezigheid de gemiddelde leeftijd op 60 hebben gebracht, anders had ie nog wel een paar jaartjes hoger gelegen.

"Willen jullie een mintsnoepje?"
"Nee, dat kan niet met mn gebit."

"We gaan vandaag voor de tweede keer in 18 jaar tijd de vuurtoren bezoeken, we hebben hier zo lang op gewacht, dit is echt een exclusief moment!!"
"Ik wil niet mee want ik wil geen trappen lopen.."

"Handen omhoog als je wil sandboarden!"
"........"

Jullie raden het wel, het was niet helemaal onze doelgroep.. Ik was me ervan bewust dat ik een jaartje ouder ben geworden, maar ZO oud voelde ik me nou ook weer niet! Het sandboarden ging niet door, we waren de enige die met onze handen zo hoog mogelijk in de lucht aan het zwaaien waren, dus dat onderdeel werd overgeslagen.. Gelukkig was het gedeelte van de vuurtoren wel heel interessant en verder heb ik eigenlijk voornamelijk van de zon en de zee genoten.

Toen we thuiskwamen gingen we even bij Oma langs om onze pannekoeken te laten proeven, en daar kreeg ik een verjaardagscake voor terug! Heel erg lief en ook heel erg lekker :)
's Avonds zijn we meegeweest naar een soort tuinfeest van een vriend van Neil, en iedereen had er daar al een aardig bakkie in zitten. Hele leuke, gezellige en spontante avond gehad en geproost op mn verjaardag! Het feestje eindigde toen de gastheer met de ambulance mee moest omdat die stumper over een skateboard was gestruikeld.. Nog even naar de pub geweest, maar daar hielden we het al snel voor gezien, al die rare ouwe cowboys waren minder aantrekkelijk dan ons bed na een lange dag.

Eenmaal thuis zette ik de laptop even aan en werd ik overspoeld met allemaal lieve berichtjes en mailtjes, heel erg lief dat jullie allemaal aan me hebben gedacht! Ik moet zeggen dat het heel bijzonder was om jarig te zijn in freaking Australie, maar ik vond het heel erg fijn om Nederland op deze manier toch een beetje bij me te hebben!!

Oh en nog een ander leuk verjaardagscadeautje; ik hoef niet met het paard te trouwen! :) We hebben een volgend adresje gevonden in de buurt van Brisbane (waar ook een paard is, op hoop van zegen dan maar..) We vliegen namelijk de 25e vanaf Brisbane naar Melbourne om daar Pasen door te brengen met mn Australische familie! Leuk leuk leuk.

Ik hoop dat dit het antwoord was op de veelgestelde vraag: "Hoe was je verjaardag?" en nogmaals heel erg bedankt iedereen voor alle lieve felicitaties! X

  • 17 Maart 2013 - 10:04

    Caroline:

    He 19-jarige,

    Zoals je zelf al opmerkt, zit je helemaal ver weg, maar toch voor m'n gevoel ZO dichtbij <3
    Hoop dat we er met elkaar toch een fantastische spectaculaire enerverende liefdevolle bijzondere waanzinnige seniorendag voor je van gemaakt hebben ;)
    Vanavond (zondag) gaan we met Dieuwertje's ouders jullie verjaardagen alsnog en alvast vieren bij NaGoYa, mjammie!!!!!
    Nou, m'n lieverdje, ik ga nog even verder, talk to you laterrrrrrr ME LOVE YOU

    Kus mama

  • 26 Maart 2013 - 14:16

    Annelies:

    Gezellig verslag weer ennnneh gelukkig geen paard in de familie. Doei.xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 23 Okt. 2012
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 18177

Voorgaande reizen:

26 Februari 2013 - 28 April 2013

Australië, Nieuw-Zeeland

11 Januari 2013 - 26 Februari 2013

Thailand, Cambodja

Landen bezocht: